#4 MSSQL Eğitim Seti Tablodaki Veriyi Silme - Delete

Ocak 26, 2017 Mustafa BÜKÜLMEZ 0 Yorum

Selam arkadaşlar,


Bu dersimizde tablodaki veriyi tamamen nasıl sileriz ona bir bakalım. Yine önceki derslerimizde anlattığımız gibi otomatik olarak oluşturulabilir. Bu seferde "DELETE To" 'yu seçmeniz gerek.


DELETE FROM [dbo].[Kategoriler]

      WHERE Search Conditions,,>


Delete script'imiz bu şekildedir ve yine bir şarta göre işlem yapılır. Şart koşulmazsa Allah muhafaza tablounuz tertemiz oluverir... :)


Bu komutumuzda kolon adlarına gerek duymuyoruz tek ihtiyacımız olan bir şart koşmak.


DELETE FROM [dbo].[Kategoriler] WHERE Silindi = 1


İşte bu kadar Silindi kolonu 1 olan bütün kayıtlar tamamen silinecektir.


Burada anlatılacak pek bir şey yok. Zaten bende neredeyse hiç kullanmıyorum. Kullandığım yerlerden birine örnek vereyim.


DELETE FROM [dbo].[Kategoriler] WHERE Kat_Adi = '"+Textbox1.Text+"'


yazıp altına da insertini yazıyorum. Bundaki amacım  tablodan aynı isimden iki tane olmaması için. Bu isim tabloda var mı yokmu varsa uyarı versin yoksa kaydetsin işlemleri ile uğraşmak zoruma gittiği için bu şekilde kullanıyorum. Tabi her yerde ve her zaman olmuyor bu bazen uğraşmak gerekiyor.


Çünkü ben çoğu zaman insert yaparken (örn makale ) tablolara adını değil RECno sunu yazıyorum. bir yerde göstermek istediğimde ise kategori tablosuna git RECno su örn 5 olan kaydon kategori adını getir diye kod yazıyorum. Bunu bundan sonraki derste anlatacağım.O dersimiz biraz uzun olacak muhtemelen iki yada 3 parçada anca biter çünkü en çok kullanacağımız ve en fazla kullanım şekli olan konudur.


Bu dersimizde bu kadar arkadaşlar diğer dersimizde görüşürüz.
http://mustafabukulmez.com/

0 Yorum: