MS-SQL İdentity Kolonun Boş Sıra Atlaması

Mart 31, 2017 Mustafa BÜKÜLMEZ 0 Yorum


Bu dersimizde tablolardaki identity kolonların aralarda 1, 2 sıra atlamasının sebebini göreceğiz.

Selamlar,
Bu dersimizde MS-SQL de tablolardaki Identity alanların bazen 1 yada 2 sıra atladığını görürüz bunun sebebi nedir onu açıklamaya çalışacağım.
Arkdaşlar sql de tablolarda
SQL
Identity(1,1) 
şeklinde bir kolon tanımladığımızda normal şartlarda bu kolona müdahele ettirmiyor ve otomatik olarak birer birer arttırıyor. Ama bazen bakıyoruz ki kayıt olmadığı halde identity sırası 1 yada 2 sıra atlamış bunun sebebini biraz araştırdım birazda tecrübelerime ve testlerime dayanarak çözdüm.
Bu sorunun sebebi insert hatalarından kaynaklanıyor. (Deneyebilirsiniz.)
Yani şöyle ki bir insert komutunuz var ve bir virgülü eksik yazdınız. Programdan kaydet butonuna tıkladınız ve hata aldınız. 
İnsert hatasız yapılsaydı varsayalım ki ID'si 12569 olacaktı ama hata verdi. Hatayı düzelttiniz ve yeni bir kayıt daha eklediniz bu yeni kaydın ID 12570 oluyor. 12569 kayıp.
Burada benim ulaştığım sonuç şu şekilde:
SQL insert komutu okumaya başladığı anda 12569 ID numarasını hafızasına alıyor. Kayıt başarısız olduğunda o ID yine de kullanılmış olduğundan o ID'yi serbest bırakmıyor. Bu yüzden de son kayıt(12570) ile bir önceki kaydın(12568) arasında olması gereken 12569 ID numarası tabloda bulunmuyor.
Bu olay bazı durumlarda sorun çıkarabilir mi bilmiyorum ama ben daha önce bir sorun yaşamadım. Belki yaşayan birileri vardır yada sebebini merak edenler vardır diye paylaşmak istedim.
Bu dersimizde bu kadar arkadaşlar.
Bol kodlu günler.
    Mustafa BÜKÜLMEZ
    Mustafa BÜKÜLMEZ
    Hazırladığım ve yüklediğim tüm dersleri deneyip çalıştığını onayladıktan sonra ekliyorum. Çalışmayan kodlar deneyimli kişiler için sorun olmayabilir ama yeni başlayanlar için problemdir. Hem yazılıma gönül vermiş sevgili arkadaşlarıma yardımcı olmak hem daha sonra lazım olduğunda arama süremi kısaltmak için paylaşıyorum.. -- *Bilgi paylaştık













    0 Yorum: